Bij ons staat toegankelijke dienstverlening voorop, dit door middel van een persoonlijke afspraak, maar dit kan ook digitaal en telefonisch. We streven ernaar dat iedereen moeiteloos met ons kan schakelen, 'digitaal waar het kan en persoonlijk waar het nodig is'. Onze focus ligt op het bieden van persoonlijke ondersteuning aan bewoners die dat wensen of dat nodig hebben. Door zo veel mogelijk op afspraak te werken, creëren tijd om om ook de persoonlijke aandacht te kunnen bieden. We hebben daarbij ook aandacht voor mensen met een laaggeletterdheid en/of digitale beperkingen.
Wij geloven in de kracht van onze gemeenschap en omarmen deze, terwijl we ondersteuning bieden waar nodig. Via de Texelse benadering van burgerparticipatie faciliteren wij actieve deelname aan het lokale beleid.
Transparantie staat bij ons hoog in het vaandel. Wij streven ernaar om onze informatie gemakkelijker vindbaar, deelbaar, toegankelijk en goed te archiveren te maken.
Als zelfstandige gemeente werken we nauw samen met de Noordkop en de Waddeneilanden. Onze financiële basis is solide, met een strakke begroting en moderne, toekomstbestendige ICT-systemen. We hebben veel aandacht voor informatiebeveiliging, privacy van uw gegevens en de hybride werken waar dit passend is.